Društvena igra „Strašne žene“, odnosno na engleskom „Fierce Women“, u svoja je prva dva tjedna online crowdfunding kampanje postala među najatraktivnijim i najspominjanijim proizvodima u javnom prostoru. U prva dva tjedna igra je prikupila čak 80% potrebnih sredstava za distribuciju prvih 1000 primjeraka, a za nju su se osim domaćeg i regionalnog tržišta zainteresirale pojedinke i pojedinci iz čitavog svijeta: od SAD-a, Švedske pa preko Jamajke.
Što je to toliko posebno u jednoj društvenoj igri, mnogi će se zapitati. „Fierce Women“ specifična je po tome što je prva igra na domaćem tržištu koja slavi dostignuća žena u području kulture, umjetnosti, ljudskih prava, znanosti, feminizma i politike. Pred igrače i igračice stavlja špil od njih 56 (koliko ih se nalazi u prvom izdanju), a među njima su većinom žene koje su iz osnovnoškolskih i srednjoškolskih kurikuluma mahom izuzete. Ovo su žene koje su zadužile društvo, a za koje mnogi od nas nikada nisu ni čuli!
Predviđena za kratke partije od 20ak minuta te za 2 do 5 igrača/ica, „Fierce Women“ idealan su izbor za razonodu u krugu obitelji i prijatelja; te simpatičnu i pristupačnu dozu edukacije u predivno ilustriranom aranžmanu 8 domaćih ilustratorica.
Vrijednost ovog proizvoda prepoznali su i u timu domaće programerske firme Mašinerija, koji su se u crowdfunding kampanji odlučili podržati ovu inovativnu ideju donacijom za ekskluzivni perk od 20 špilova koji će im u lipnju biti dostavljen u posebnom pakiranju s logom njihove firme.
IT industrija najčešće se spominje kao ona izrazito nepovoljna za žene, a Mašinerija tu predrasudu razbija već pogledom na njihov tim koji podjednako uključuje žene i muškarce – od kojih je svatko stručnjak, odnosno stručnjakinja, u svom području. Lora Pleško, CEO firme, kaže nam kako je njena privatna misija bila konkurirati drugim IT tvrtkama za početak – fotografijom.
„Željela sam na fotografiji tima imati više žena i tako pokazati da je sasvim normalno da žene prevladavaju u nekoj IT firmi. Naravno, ne želimo diskriminirati ni u kojem pogledu, a ljude uvijek zapošljavamo prema njihovim kompetencijama. Tako nas je u ovom trenutku jedak broj cura i dečkiju, iako se u jednom trenutku slučajno dogodilo da imamo jednog muškarca i sve ostalo žene“, dodaje uz smijeh.
Iz Mašinerije poručuju da je prioritet uvijek raditi kvalitetne proizvode i imati dobre procese rada te homogen tim. Ukratko, radi se o prokušanom receptu kojeg slijede brojne suvremene firme i start-upovi koji se drže principa kako zadovoljstvo radnika na poslu ujedno znači i njihovu veću produktivnost.
„Prirodno mi je da se u startu svima daju jednake prilike i mogućnosti barem kroz to što se nekome neće oduzimati ljudska prava, što će za sve osobe iste stvari biti dostupne i na kraju, što se nekoga neće smatrati drugorazrednim ljudskim bićem. A potom neka afiniteti pojedinca iskristaliziraju što želi od života.“, kaže Lora. Dodaje kako joj se čini da je sada čak i više nego prije potrebno promovirati pametne i sposobne žene, pa je time i ova igra došla u pravi čas. Ne krije oduševljenje idejom koja je tako jednostavna, a poruka koju šalje je vrlo snažna i važna.
„Strašne žene“ mijenjaju viziju svijeta na bolje
“Na tom tragu upitali smo Loru koje bi žene iz svijeta IT-a i tehnologije predložila za neko buduće izdanje ove društvene igre, upravo stoga što su baš žene bile pionirke u kompjuterima i programiranju koji se danas smatraju „muškim poslovima“.
Istaknula bih Grace Hopper, američku računalnu znanstvenicu, pionirku programiranja koja je izumila jedan od prvih alata za kompajliranje koda. Popularizirala je ideju o programskim jezicima nezavisnima od hardvera na kojem se izvršavaju, što je dovelo do razvoja COBOL-a, jednog od najstarijih programskih jezika koji je još uvijek u upotrebi.
Također, Margaret Hamilton, američku informatičarku i poslovnu ženu. Postala je poznata kao direktorica odjela za softverski inženjering u sklopu MIT-ovog laboratorija za instrumente, a pod njenim vodstvom stvoren je software korišten za letove programa Apollo.“
Sve ljubitelje IT-a veselit će informacija da se među „strašnim ženama“ nalazi i Ada Lovelace, pionirka kompjuterskog doba koja je prva zaključila da mašine mogu više od pukog računanja te je napisala prvi algoritam za takvu mašinu, zbog čega se danas smatra začetnicom programiranja. U špilu se nalazi još jedna informatičarka – Hedy Lamarr, inače poznatija kao holivudska glumica, ali jednako sposobna i kao izumiteljica tehnologije na kojoj se danas baziraju Bluetooth i Wi-Fi!
Lora na kraju zaključuje kako bi inicijativu „Fierce Women“ Mašinerija podržala i bez perkova; ali je svakako zgodno što će društvenu igru moći podijeliti među svojim zaposlenicima i poslovnim partnerima te tako širiti svijest o doprinosima koje su žene imale na svijet i povijest.
Svoj osobni primjerak društvene igre „Fierce Women“, ili onaj u paketu od 20 (ili čak 60) primjeraka kao pravna osoba, možete nabaviti na crowdfunding Indiegogo stranici zaključno s nedjeljom 25. ožujka.
Foto: Mašinerija