Jeste li pogledali film o kojem svijet bruji? ‘It Ends With Us’ progovara o obiteljskom nasilju

Film “Priča završava s nama” (It Ends With Us) adaptacija je bestselera svjetski poznate autorice Colleen Hoover. O filmu svjetska javnost ne prestaje brujiti već danima, otkako je ugledao svjetlo dana. Ako idete pogledati “It Ends With Us” u nadi da ćete dobiti romantičnu komediju (spoiler alert) – nećete. No bit će vam jasnije kako se prenose generacijske traume i zašto je teško napustiti nasilne odnose.

Od romantike do probuđene traume

Priča prati život traumatizirane, ali odlučne Lily Bloom (Blake Lively) koja se seli u Boston kako bi ostvarila svoj životni san i započela vlastiti posao – otvorila cvjećarnicu. Uskoro upoznaje šarmantnog neurokirurga Rylea Kincaida (Justin Baldoni) s kojim dijeli neodoljivu kemiju. No, tek nakon što se ludo zaljubi, Lily počinje otkrivati stranu Ryleove osobnosti koja je podsjeća na traumu iz djetinjstva, na nasilnu vezu njezinih roditelja.

Da bi stvari bile još teže, u život joj se iznenadno vraća njezina prva ljubav, Atlas Corrigan (Brandon Sklenar), a Lily će se morati uzdati u samu sebe kako bi donijela prave odluke za svoju budućnost.

Film je izazvao veliki interes među publikom i svjetske premijere 9. kolovoza, a pogotovo među obožavateljima knjige kojih je – poprilično. Naime, knjiga je prodana u gotovo 7 milijuna primjeraka diljem svijeta, pa se očekuje i da će na kino blagajnama ostvariti ogroman uspjeh.

Nakon prvog vikenda prikazivanja film je nadmašio sva očekivanja s debijem od 50 milijuna dolara u američkim kinima, plus dodatnih 30 milijuna na međunarodnoj razini. Za dlaku mu je pobjeglo prvo mjesto na američkim kino blagajnama na kojima se tri uzastopna vikenda drži “Deadpool & Wolverine”, u kojem glumi suprug Blake Lively, Ryan Reynolds.

BookTok hit

Knjiga “It Ends With Us” izašla je još 2016. godine, ali ne hit postala u pandemiji. Naime, 2020. godine postala je pravi BookTok hit, odnosno za naglu popularnost knjige zaslužan je TikTok koji ju je proslavio u cijelom svijetu pa možda i doveo do toga da se knjiga adaptira u film.

Osim što je autoricu ova knjiga učinila mega zvijezdom, postala je to prva njena knjiga adaptirana na filmskom platnu. Zanimljivo je da je 2022. godine šest je njezinih knjiga bilo u Top 10 na ljestvici bestselera beletristike New York Timesa, a njezin je opus premašio prodaju Biblije. Ipak, nisu svi oduševljeni Colleen Hoover. Mnogi tvrde da njezine knjige previše neozbiljno tretiraju mračne teme i normaliziraju zlostavljanje.

Ozbiljne teme ostale u sjeni?

Iako se očekivalo da će film privući pozornost zbog ozbiljnih tema kao što su obiteljsko nasilje i trauma, mnogi su obožavatelji nezadovoljni načinom na koji se film promovira. Tvrde da se u promociji previše naglašava romantična priča, dok se zanemaruju ozbiljne teme obiteljskog nasilja.

Plakati, traileri i promotivni materijali prikazuju film kao klasičnu romantičnu priču. Naglasak je na kemiju između Lively i Baldonija. Oni zbilja ozbiljni, mračni i mučni aspekti priče ostali su u sjeni. Zato su obožavatelji izrazili zbunjenost i frustraciju. Smatraju da se ozbiljnost teme nasilja u obitelji umanjuje i da je film nepravedno prikazan kao lagana romansa. Neki su čak upozoravali da ne očekuju klasičnu ljubavnu komediju, već tešku dramu koja se bavi traumatičnim iskustvima. To nisu dobili.

Kontroverzu dodatno pojačava činjenica da Blake Lively koristi promotivnu turneju za reklamiranje vlastitih proizvoda, uključujući liniju proizvoda za njegu kose. S druge strane, Justin Baldoni, koji je režirao film i glumi glavnu mušku ulogu, dobio je pohvale. Tijekom cijele promocije naglašavao važnost tema koje film obrađuje, a ne komercijalne aspekte.