Oppeheimer je sinoć pokupio sedam Oscara od svojih 13 nominacija, najboljim glumcem proglašen je Cillian Murphy (Oppenheimer), a najboljom glumicom Emma Stone (Uboga stvorenja / Poor Things). U Dolby Theatru održana je najvažnija noć Hollywooda koja je bila očekivana i neočekivana u isto vrijeme. Dok oči cijelog svijeta nestrpljivo iščekuju pobjednike i pobjednice ‘glavnih’ kategorija, mnogi drugi ostaju u sjeni. Sinoć je u Dolby Teatru slavilo 11 žena, a mnoge od njih su izvan svjetla reflektora. Evo tko su žene koje su sinoć podigle zlatni kipić.
Najbolja glavna glumica: Emma Stone
Mnogima je najveće iznenađenje večeri bio zlatni kipić u rukama Emme Stone jer je favoritkinja kategorije za najbolju glumicu bila Lily Gladstone (Ubojice cvjetnog mjeseca / Killers of the Flower Moon).
Za Stone je ovo drugi osvojeni Oscar. Prije sedam godina kući je odnijela nagradu za najbolju glavnu glumicu u filmu “La La Land”.
Najbolja sporedna glumica: Da’Vine Joy Randolph
Glumica Da’Vine Joy Randolph osvojila je Oscara za najbolju sporednu glumicu za ulogu u filmu “The Holdovers”. U filmu glumi voditeljicu školske kantine i tugujuću majku Mary Lamb. Za istu ulogu već je osvojila gotovo sve filmske nagrade uoči Oscara, uključujući Zlatni Globus, Baftu, Critics’ Choice, Independent Spirit i nagradu Screen Actors Guild (SAG).
Najbolja kostimografija: Holly Waddington
Oscara za najbolju kostimografiju 2024. dobila je kostimografkinja Holly Waddington za film Uboga stvorenja (Poor things). Kako je rekla u intervjuu za Whistles, od malih nogu zanimalo ju je dotjerivanje. Njezina je mama bila umjetnička duša i uvijek odjevena u vintage odjeću. Svake subote ona i majka zajedno su posjećivale vintage trgovine, a 90-ih je, dok su njezini školski kolege ‘rejvali’, ona dolazila na nastavu u sakou iz 1950-ih s viktorijanskim brošem. Kasnije je otišla na studij likovne umjetnosti i tada je po prvi put od tutora dobila pitanje: “Jesi li sigurna da ne želiš biti kazališna dizajnerica?”.
Pročitajte više: Zašto Hollywood ne voli žene iznad 30-te?
Najbolji dokumentarni film: Michelle Mizner, Mstyslav Chernov i Raney Aronson-Rath
Michelle Mizner dobila je Oscara za najbolji dokumentarni film sa svojim kolegama Mstyslavom Chernovom i Raney Aronson-Rathom. Ovaj trojac stoji iza dokumentarnog filma 20 dana u Mariupolju (20 Days in Mariupol). Film prati novinarski tim Associated Pressa koji je zarobljen u opkoljenom ukrajinskom gradu Mariupolju i bori se da nastavi svoj rad na dokumentiranju grozota ruske invazije. Film se oslanja na Chernovljeve dnevne vijesti i osobne snimke vlastite zemlje u ratu. Nudi živopisan, potresan prikaz civila zarobljenih u opsadi, kao i uvid u to kako je to izvještavati iz zone sukoba i utjecaj takvog novinarstva širom svijeta.
Michelle Mizner je nagrađivana montažerka koja blisko surađuje s novinarima i drugim filmašima kako bi izradila uvjerljive narative iz arhivskih i izvornih snimaka u različitim oblicimae. Zaradila je Emmyje za izvanredne nove pristupe u dokumentarnom filmu, a ovo joj je prvi Oscar.
Najbolja montaža: Jennifer Lame
Jennifer Lame je američka filmska montažerka. Poznata je po svom radu na filmovima Marriage Story, Manchester by the Sea, Hereditary, Tenet, Black Panther: Wakanda Forever i filmovima Noaha Baumbacha.
Ova talentirana montažerka montirala je Oppenheimera Christophera Nolana i osvojila Oscara za najbolju montažu.
Najbolja šminka i frizura: Nadia Stacey, Mark Coulier and Josh Weston
I ovaj je Oscar otišao filmu Uboga stvorenja. Ovo je prvi Oscar koji je otišao u ruke britanske vizažistice Nadije Stacey nakon što je 2022. godine bila konominirana za Oscara za najbolju šminku i frizuru za Cruellu, s Naomi Donne i Juliom Vernon.
Najbolja originalna pjesma
Iako film Barbie nije dobio Oscara niti u jednoj od glavnih kategorija (u nekima čak niti nominaciju), Billie Eilish i Finneas O’Connell dobili su Oscara za najbolju originalnu pjesmu. Riječ je o pjesmi “What Was I Made For”.
Oscar za najbolji film: Emma Thomas, Charles Roven i Christopher Nolan
Oscar za najbolji film odlazi u ruke producenata. Tako ove godine Oscara za Oppenheimer dijele Emma Thomas, Charles Roven i Christopher Nolan.
Thomas je već dva puta nominirana za Oscara u kategoriji najboljeg filma, oba puta uz svog supruga Christophera Nolana. Tako joj je 2018. izmaknuo Oscar za Dunkirk i 2011. za Početak (Inception). Ova britanska je filmska producentica osim životnog njeguje i kreativno partnerstvo sa svojim suprugom Christopherom Nolanom. Producirala je sve Nolanove dugometražne filmove i suvoditeljica je producentske kuće Syncopy Inc.
Najbolja scenografija: James Price i Shona Heath (dizajn) i Zsuzsa Mihalek (dekoracija seta)
Shona Heath je umjetnička direktorica i scenografkinja. Otkako je 1997. diplomirala na modnom dizajnu na Sveučilištu Brighton, njezin rad obuhvaća izradu rekvizita, slikanje, fotografiju, umjetničko vođenje filma i još mnogo toga. Oscara je osvojila za film Uboga stvorenja zajedno sa Jamesom Priceom i talentiranom mađarskom aranžerkom scenografije Zsuzsom Mihalek.
Pročitajte više: Eva Longoria prozvala Hollywood: Odbili su me jer sam žena
Najbolji vizualni efekti: Takashi Yamazaki, Kiyoko Shibuya, Masaki Takahashi i Tatsuji Nojima
Za film Godzila Minus One Oscar za najbolje vizualne efekte osvojili su Takashi Yamazaki, Kiyoko Shibuya, Masaki Takahashi i Tatsuji Nojima. Jedina žena u ovom timu je Kiyoko Shibuya, japanska redateljica vizualnih efekata i filmska producentica. Do danas je radila na svim filmovima hvaljenog redatelja Takashija Yamazakija i za svoj je trud dobila četiri nagrade VFX-Japan.
Najbolji originalni scenarij: Justine Triet i Arthur Harari
Film Anatomija pada osvojio je Oscara za najbolji originalni scenarij. Francuskinja Justina Triet ujedno je i redateljica drame o ženi koja je optužena za ubojstvo svog muža. Anatomija pada je prvi film koji nije na engleskom jeziku koji je pobijedio u ovoj kategoriji od Parazita 2019.
Anatomija pada već je imala izvanrednu sezonu dodjela nagrada; nakon što je u svibnju osvojio Zlatnu palmu na filmskom festivalu u Cannesu, osvojio je šest europskih filmskih nagrada i šest Césara, dva Zlatna globusa (uključujući najbolji scenarij) i Baftu za najbolji originalni scenarij.
Sinoć je u svom govoru napravila kontrast između večeri glamura i nagrada i uvjeta u kojima je pisala scenarij za film: “Zaglavljena u kući tijekom karantene s dvoje djece koja su radi mira gledala crtiće. Ne postoji granica između posla i pelena”.
Foto: Screenshot / Canva